En padelracket är skör och inte lika hållbar som exempelvis en tennisracket och måste därför behandlas med försiktighet!
Bedömningen som görs i förhållande till objektet gäller oavsett hur många gånger du har använt din racket. Baserat på dessa villkor kommer vi att hantera ärendet från vår sida när vi gör vår bedömning. Vår ambition är naturligtvis att du som kund ska ha möjlighet att göra en begäran så att vi, baserat på din situation, kan göra en reklamation där du får en rättvis och regelbunden bedömning.
- Godkänd reklamation:
– Om racketen har en tydlig spricka på träffytan men ingen annan yttre skada, räknas det som en godkänd reklamation.
– Rasslande eller saknade ljud i racketen är en godkänd reklamation om racketen inte har sprickor eller andra defekter – då täcks det inte av reklamationen.
– Om produkten är defekt vid leveransen, är det naturligtvis en godkänd reklamation.
– Du som kund ansvarar dock för att granska produkten och undersöka den innan du tar bort plasten runt handtaget eller annat försegling.
– Racketen får inte ha spelats med och den medföljande förseglingen måste vara intakt. - Ej godkänd reklamation:
– Vertikala sprickor på utsidan av ramen eller runt träffytan accepteras aldrig som en reklamation.
– Om racketen har en spricka på träffytan och även sprickor på ramen eller ovansidan av racketen, är detta inte en godkänd reklamation.
– Om racketen har en mycket tydlig spricka på träffytan och även sprickor på ramen eller ovansidan av racketen, är detta inte en godkänd reklamation.
– Sprickor mellan hålen i botten av träffytan, dvs. i vecket, kan mycket lätt uppstå från en bollträff och är därför inte grund för en reklamation.
– Andra defekter, repor eller sprickor på racketen förutom träffytan.
Köpvillkor och Integritetspolicy
Leveransvillkor
Tallmo Invest Ab (Tactical Padel Finland b Padel Cancha) (nedan nätbutiken) säljer produkter till privatpersoner i Finland. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransvillkor och priser. Produktpriser inkluderar moms.
Webbutikens kontaktuppgifter
E-post: info@padelcancha.fi
Telefon: +358 50 380 2930
Postadress: Kyrkstötsvägen 11, 68600 Jakobstad FINLAND
Beställning
Produkterna som ska beställas väljs ut på hemsidan genom att lägga dem i varukorgen. Beställningen skickas genom att betala för innehållet i varukorgen i nätbutikens kassafunktion. När du gör en beställning accepterar du dessa leveransvillkor, produktpriser och leveranskostnader. Om en e-postadress anges vid beställningstillfället skickas en orderbekräftelse via e-post. Orderbekräftelsen visar de beställda produkterna och priset.
Betalning
Visma Pay (Visma Payments Oy, organisationsnummer 2486559-4) fungerar som betalningsförmedlare för nätbutiken, som är registrerad i registret över betalningsinstitut som förs av Finansinspektionen. Betalning sker via Visma Pays onlinetjänst och Visma Pay eller Visma Payments Oy visas som betalningsmottagare på kontoutdrag och faktura. Visma Pay vidarebefordrar betalningarna till näthandlaren. Betalning är säker, eftersom all information om betalningstransaktionen överförs med hjälp av en krypterad anslutning så att ingen utomstående part kan se betalningstransaktionsinformationen.
Transaktionen skapas mellan nätbutikens kund och nätbutiken. Webbutiken ansvarar för alla åtaganden relaterade till butiken.
Läs mer om Visma Pay: https://www.visma.fi/vismapay/
Betalningsmetoder
Via tjänsten Visma Pay kan du betala med nätbanksuppgifter, plånbok, betalkort (kredit/debet), faktura eller delbetalning. Följande betalningsmetoder är tillgängliga: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuuspankki, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard och Debit MasterCard-kort , samt Jousto, Fellow Invoice och Fellow Business Invoice.
MobilePay: Du kan betala med din MobilePay-plånbok om du har aktiverat betalning i nätbutiker i applikationens inställningar. Betalningar som görs med MobilePay-plånboken debiteras från det betalkort som bifogas plånboken. Om debiteringen av betalningen från betalkortet misslyckas går det inte att betala med MobilePay-plånboken i webbutiken.
Pivo: Användarvillkor finns på Pivos hemsida: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Flexibel faktura och Delbetalning är en hemtjänst som gör att du kan göra dina inköp snabbt och säkert. Jousto är avsedd för personer som har skött sina ekonomiska angelägenheter felfritt. Med Jousto får du 30 dagars räntefri och kostnadsfri betalningstid. Efter att ha mottagit fakturan kan du bestämma om du vill betala den i sin helhet eller i delar. Med delbetalning kan du betala dina köp i upp till 36 delbetalningar, från 9,90 eur/månad. Kostnaden för den flexibla avbetalningen är 3,90 eur/månad och en kreditränta på 19,90%. Du kan betala för köp för 30–3 000 euro med Jousto. Kreditgivare är Aurajoki Nordic Oy. Läs mer om Jousto på www.jousto.com.
OP-faktura – Ett flexibelt sätt att betala för onlineköp. För kunder i alla banker. Med OP Invoice kan du göra köp för upp till 5 000 euro och betala av dem räntefritt inom 45 dagar. Om du vill kan du dela upp fakturan i flera delbetalningar. Dina köp visas på ett ställe, så att du enkelt kan hålla dig uppdaterad om hur pengarna används. Med hjälp av en kreditgräns håller du din konsumtion inom de gränser du önskar. Du kan enkelt ta emot fakturor i din e-post. I vår onlinetjänst kan du se information om din användning av OP-faktura och storleken på dina köp. Du kan använda OP Invoice om du är över 20 år med betalningsförmåga och har domännamn från en finsk bank. Du hittar mer information om OP-fakturan på: https://www.op.fi/henkiloasiakkat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
Visma Pay betaltjänst kontaktuppgifter
Visma Payments Oy (Y-ID 2486559-4)
E-post: helpdesk@vismapay.com
Telefon: 09 315 42 037 (vardagar 08.00 till 16.00)
Postadress: Brahenkatu 4, 53100 Villmanstrand
Leverans
Beställningar postas på vardagar. Leveranstiden för produkter som levereras från lagret är vanligtvis 3-5 arbetsdagar. Om de levererade produkterna är beställningsprodukter är leveranstiden vanligtvis 1-3 veckor. Leveranskostnaderna bestäms av vald leveransmetod, eventuella tilläggstjänster, vikt och storlek på beställningen. Du kan se fraktkostnaderna i nätbutikens kassafunktion innan det slutgiltiga accepterandet av beställningen.
Om varan försvinner eller skadas under leverans ska detta anmälas till webbutiken omgående, dock inom 14 dagar. Paket som skadats under leverans ska utan dröjsmål anmälas till leveransansvarigt företag.
Returer
Webbutikskunden har 14 dagars bytes- och returrätt enligt konsumentskyddslagen. Kunden har rätt att byta eller returnera delar av eller alla beställda produkter. Produkterna som ska returneras eller bytas ska vara i originalförpackningen och i säljbart skick. Om du vill returnera eller byta produkter, kontakta först webbutiken och be om returinstruktioner. Bifoga till returen inklusive ditt namn, kontaktuppgifter och kontonummer för en eventuell återbetalning.
Annullering av order, felansvar och reklamationer
Innan beställningen levereras kan beställningen makuleras med ett skriftligt meddelande via e-post.
Webbutiken har lagstadgat felansvar för de sålda produkterna. Vid reklamationer, vänligen kontakta vår kundtjänst. Konsumenten har rätt att hänskjuta eventuella tvister till konsumenttvistenämnden.